Thank you for flying Delta

Eigenlijk had ik deze blogtitel willen bewaren voor -na- de eerste vlucht; maar de firma Delta heeft het voor elkaar gekregen om nu al een heel bericht aan ze te wijden. En dan heb ik nog geen centimeter/skymile gevlogen!

Wat is er nu gebeurd: ik was begin van de avond al eens aan het kijken naar hoe lang het precies nou ook weer vliegen was, om te vergelijken met de vlucht van vandaag (control-freak, dan krijg je dat). Toen zag ik opeens dat er 2 extra vluchten aan mijn reisschema toegevoegd waren; te weten de DL81 naar JFK, en de DL243 van JFK naar ATLanta. En er stond bij de DL39 opeens ‘cancelled’, op een rode achtergrond. Dat deet me al dingen vermoeden, maar ik kon er verder nog niet veel mee; stoelen wijzigen ofzo ging niet, en er kwamen allemaal fruitige javascript-errors naar boven; zelfs in de Volksbrowser. Toen werd ik gebeld vanaf een +1-800-nummer, en kreeg ik een Amerikaanse dame aan de lijn die me, na de vraag of ik eigenlijk wel Engels sprak positief beantwoord te hebben, vertelde dat mijn vlucht gecancelled was, en dat ik omgeboekt was op de DL81 – DL243-combinatie. En dat eindigde met het bovenstaande zinnetje…’Thank you for flying Delta’.

Voor diegenen die graag naar Schiphol-vertrekpagina’s staren, of naar Flight-Trackers staren (deze is vrij goed, en ziet ook de plek op de oceaan), dit zijn mijn vernieuwde vluchtgegevens:

DL 81 (soms als DAL81 aangegeven); van Amsterdam (vertrek 12:40 uur) naar JFK New York (14:55 uur lokale tijd). En daar dan door de douane enzo heen, en dan om 16:25 weer vertrekken vanaf JFK naar ATLanta, alwaar ik om 19:25 aan ga komen. Kortom, de reis duurt op deze manier een ‘tikje’ langer; wat op zich best jammer is. Stoelposities zijn 35B en 36F; maar of het nou een 767-300 of een 767-400 is, dat kan ik niet zo best zien. En het is ook even afwachten hoe de inflight-entertainment precies is op deze vluchten; ik gok op het stuk naar JFK wel ok, en het 2e stuk dat het volkomen knudde is met overhead-tvs die je niet kan zien en die niks boeiends te melden hebben. Nouja. Kwa voedsel is het ook wel boeiend; want de 1e vlucht geeft ‘lunch’ aan, en de 2e vlucht ‘niets’. Je zou bijna met EasyJet gaan vliegen :)

Maar aan de andere kant; ik ben al lang blij dat ik dit van te voren weet; zodat ik me er op in kan stellen, en dat ik niet morgenochtend op Schiphol opeens met dit soort informatie geconfronteerd wordt. Ik gok dat ze me uberhaupt hebben kunnen bereiken doordat ik vanochtend een telefoonnummer ingevuld had toen ik me voor het fenomeen ‘SkyMiles’ registreerde omdat ik dacht dat dat nodig was om in te kunnen checken…
En ik kan nu een stukje langer in bed blijven liggen morgen, ook niet onbelangrijk! (Zeker omdat ik pas om 3 uur ‘s nachts NL-tijd verwacht in mijn hotel aan te komen)

Mijn laatste post vanuit NL in ieder geval; de volgende komt hoe dan ook uit de USA!

Join the Conversation

2 Comments

  1. Aber Wietse,

    Sie mussen kein english sprechen, aber DEUTSCH (steinkohlen oder nicht)!

    Dann versteht das fraulein dir naturlich einfach.

    Guten Fahrt!

  2. Dat -meen- je niet?! Wat een onzin zeg. Het is precies wat mij vorige zomer met continental ook is overkomen, alleen belde ze toen om 1 u ‘s nachts. nou ja, uiteindelijk kom je er wel!

Leave a comment

Leave a Reply